Wytwórnia Warner Bros. założona została przez braci Alberta, Sama i Harry’ego, polskich imigrantów żydowskiego pochodzenia urodzonych w Krasnosielcu w powiecie makowskim na Mazowszu jako Aaron, Szmul i Hirsz Wonsal oraz Jacka, urodzonego już w Kanadzie jako Itzhak Wonsal.
Bracia zastawiając rodzinny majątek – konia o imieniu Bob oraz sprzedając zegarek ojca, zyskali kapitał, który przeznaczyli na zakup projektora. Dwadzieścia lat później, 4 kwietnia 1923 r., założyli wytwórnię filmową, która obecnie jest jedną z największych na świecie. Zajmuje się tworzeniem, produkcją, dystrybucją, licencjonowaniem i marketingiem treści w filmach fabularnych, telewizji, produkcji kina domowego, animacji, komiksach, czy grach wideo.
– Wikipedia

Dominacja na rynku
Warner B. to trzeci najstarszy amerykański dom produkcyjny, zaraz po Paramount Pictures i Universal Studios. Warner Bros. z czasem stawał się gigantem w świecie rozrywki, przejmując takie znane firmy jak Hanna-Barbera Productions, Cartoon Network, New Line Cinema czy Turner Entertainment Co.

Spod znaku Warner Bros.
Do najbardziej cenionych produkcji Warner Bros., należą:
• wszechświat DC,
• Harry Potter,
• Władca Pierścieni,
• Przyjaciele,
• Zwariowane Melodie,
• Teoria Wielkiego Wybuchu.
Firma Warner, należąca do WarnerMedia (której właścicielem jest AT&T), zatrudnia od 5000 do 10 000 osób, w zależności od produkcji. Firma w 2018 r. otrzymała za swoje obrazy ponad 5,57 miliardów dolarów wpływów na całym świecie. Początkiem listopada Warner Bros. wprowadził nową identyfikację wizualną zaprojektowaną przez Emily Oberman /Pentagram Nowy Jork./


Kultowa tarcza Warner B.
Tarcza Warner Bros. jest jednym z najbardziej kultowych logo na świecie. To taki wizualny skrót do rozpoznawalnego na całym świecie miejsca rozrywki. Warner Bros. chciał wykorzystać dotychczasową spuściznę, przy zachowaniu większej funkcjonalności i skuteczności tarczy. Poprzednia iteracja, wprowadzona w 1993 r., Była bardzo szczegółowa i trudna w użyciu na małą skalę oraz w kontekście cyfrowym, które mają coraz większe znaczenie.
Aktualizacja logo bezpośrednio nawiązuje do jego kluczowych elementów, zachowując tarczę przy jednoczesnym uproszczeniu całości znaku. Przeprojektowanie całości udoskonaliło formę, a pracujący projektanci przyjrzeli się budowie liter monogramu „WB”, zachowując ich „dziwactwo”, ale czyniąc je bardziej nowoczesnymi.
– Pentagram

Chyba widziałem kotecka
To właśnie ptaszek Twitty, będący jedną z animowanych gwiazd-bohaterów animowanych serii Looney Tunes na widok zauważonego już wcześniej kota Sylwestra zawsze wypowiadał to samo zdanie.
Dlaczego o tym piszę?
Ponieważ obecne, stworzone przez studio Pentagram logo Warner Bros. okazuje się nie jest tak unikalne jak na pierwszy rzut oka się wydaje.
Spójrzcie sami.


Co jest doktorku?
To co miało być nową tarczą Warner Bros. jest adaptacją logo, którego wytwórnia używała (nie wiedząc dlaczego) tak krótko na przestrzeni lat 1936-1937.

Refleksja na koniec
Te wszystkie efekty dotychczasowo zastosowane w klasycznej wersji logo – fakt cieszyły oko. Jeśli stałbym na straży porządku świata niczym warner-brosowski bohater to przy końcu swojej służby pokusiłbym się na wpięcie do mojej klapy klasycznego najbardziej dotychczas kojarzonego znaku, bowiem ten podobnie jak zawieszane na szyjach atletów medale – wyglądają najlepiej, gdy nie są całkowicie płaskie i jednokolorowe, a lśniące i nieregularne.

* * *
– –
Prawa autorskie:
Zamieszczone tutaj nazwy, znaki firmowe i fotografie są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli.
Zostały przedstawione tutaj celem przykładu.
Źródła:
www.underconsideration.com
www.warnerbros.com
www.pentagram.com
www.wikipedia.org