Świadomość, że logo La Vineria zaprojektowane w 2012 ma się nadal świetnie – najprościej na świecie cieszy!
Prostota i wyrafinowanie
Logo restauracji zostało zaprojektowane z myślą o oddaniu charakteru i stylu włoskiej winiarni. Znak graficzny jest prosty i minimalistyczny. Grafikę stanowi ilustracja klieliszka napełnionego winem oraz stojąca na drugim planie butelka. Kieliszek wina wyraźnie przebiega po tej samej linii co jeden z boków butelki wina.
W kieliszku widoczny jest ruch. Świetnie, bowiem wino nie powinno wypełniać jedynie szklanej formy, a niejako tańczyć w niej i wołać o uwagę. Widoczne obrysy są zgrabnie połączone w całość. Na uwagę zasługuje fakt, że od lewej strony stopka klieliszka wyraźnie przechodzi w spód butelki.
Podpis pod logo
Początkowo pod logo można było dostrzeć podpis „wine bar & cafe”. Dopiero z czasem pojawił się napis „bistro wine bar & cafe”.
Co się zmieniło?
Otóż z czasem przybyło pysznych potraw, dań i hamburgerów 🙂
I choć od tamtego czasu minęła ponad dekada, restauracja na dzień dziesiejszy ma się świetnie! Wydawanie na codzień tylu różnego rodzaju smacznych potraw, sprawia, że warto pokusić się o odwiedzenie tego miejsca. Miejsca w sercu Katowic.
Napis i kolorystyka La Vineria
Czcionka z założenia od początku miała być lekka i naturalna. Taka przedstawiająca rosnący na słońcu winny krzew. Taki wzrastający powoli… bez pośpiechu. Nie regularny, szukający słońca. Koniec, końców wydający obfity plon.
Cały znak graficzny jest utrzymany w kolorach, które nawiązują bezpośrednio do finalnego produktu jakim jest wino.
Jak najlepiej opisać tą kolorystykę?
Wyboraźcie sobie, że…
Kolor wina jest jak płomień zachodzącego słońca, ciepły i zmysłowy. Głęboki, rubinowy odcień rozprasza się delikatnie, tak jakby niosło ze sobą tajemnicę niezgłębionych wnętrz beczek, gdzie przez lata wino pięknieje i nabiera głębi smaku.