Nowe logo Audi będzie płaskie (2D) i prostsze wizualnie. Dzięki temu wygląd znaku firmowego będzie spójny od ekranu komputera do przedniego grilla. Czy to dobrze? Oceń sam(a).
Trwająca w najlepsze era cyfrowa sprawiła, że producenci samochodów w ciągu ostatnich kilku lat przemyśleli wygląd swoich logo. Wielu z nich postawiło na nowe dwuwymiarowe projekty, dzięki którym logo i emblematy są spójne we wszystkich mediach – począwszy od ekranów komputerów po przednie kratki grilli. Audi jest ostatnią firmą, która skorzystała z tego trendu, wprowadzając nowy dwuwymiarowy emblemat dla swoich pojazdów i marki.
Cztery pierścienie pozostały, ale ogólna stylizacja jest znacznie bardziej płaska. Według projektanta Audi Andre Georgi, nowe logo jest „znacznie bardziej nowoczesne” niż to, które zastępuje. Pomysł na dwuwymiarowe logo Audi pojawił się już w 2016 roku, ale prawdziwy rozkwit nastąpił w 2020 roku, kiedy niemiecki producent samochodów zaczął przemyśliwać swoją tożsamość korporacyjną, decydując, że chce, aby cztery pierścienie wyglądały wszędzie tak samo.

W nowym, płaskim logo Audi nie ma chromu, zamiast tego zdecydowano się na kontrastowy czarno-biały wygląd, który dodaje detale przypominające 3D. Firma nadal będzie oferować klientom nowe pierścienie w kolorze czarnym, ale w odświeżonym wariancie jasna biel zostanie zastąpiona ciemną szarością. Nowe logo Audi zbiega się z ujednoliceniem czcionek używanych wewnątrz i na zewnątrz. Nazywa się to „Audi Type”, które klienci będą mogli zobaczyć na słupku B nowych modeli Audi i prawdopodobnie w innych miejscach pojazdu.
„Nasza filozofia zakłada, że każdy szczegół musi mieć znaczenie lub służyć jakiemuś celowi” – powiedział Georgi. „Chcemy, aby nasza jakość przemawiała poprzez projekt i sam produkt”. Cztery pierścienie Audi to ikona, która powstała w wyniku połączenia się czterech producentów samochodów w 1932 roku jako Auto Union. Firma ta przekształciła się później w Audi, które znamy dzisiaj.

Źródło:
www.audi.com