Skip to main content

Tworzenie nazw produktów ma kluczowe znaczenie w kwestii ich późniejszego pozycjonowania i sprzedaży. Warto dodać, że nazwa produktu może zostać zastrzeżona przez nas w urzędzie patentowym, podobnie jak nazwa oraz logo naszej firmy. Dlaczego nazwy produktów są tak ważne?

Odpowiednia nazwa produktów, a ich skuteczne pozycjonowanie

Pozycjonowanie produktu składa się z kilku podstawowych etapów. Na początku musimy sobie zadać kluczowe pytanie. Dla kogo przeznaczony jest nasz produkt oraz jakie idee nam przyświecają. Warto też wybrać nazwę produktu, która kojarzyłaby się z jego docelowym przeznaczeniem. Najlepszym przykładem idealnie dobranej nazwy jest – Internet Explorer. Drugi człon nazwy popularnej przeglądarki to w tłumaczeniu na polski – odkrywca. A właśnie taką funkcję pełni ta aplikacja, za jej pomocą mamy odkrywać świat internetu.

Kolejnym przykładem właściwego wyboru nazwy produktu jest polski producent sprzętu AGD – Amica. Amica to po łacinie oraz w języku włoskim – przyjaciółka. I właśnie taką funkcję i tak pozycjonowana ma być pralka. Jest ona „przyjaciółką”, która odciąży nas w wykonywaniu podstawowych czynności. 

Dobierając nazwę naszego produktu tak trafnie, jak w wymienionych powyżej przykładach możemy osiągnąć pierwszy krok w celu odpowiedniego pozycjonowania naszego produktu dla danej grupy docelowej. Warto uważać na nazwy naszych produktów, jeśli kierujemy je również na zagraniczne rynki. Największy błąd w tej materii popełniło niemieckie przedsiębiorstwo z branży oświetleniowej „Osram”. Szefostwo firmy nie zdawało sobie sprawy jak bardzo prymitywne znaczenie będzie mieć nazwa ich firmy w naszym języku. 

Nazwa powinna przemawiać do masowej wyobraźni

Nazwa naszego produktu powinna być przede wszystkim łatwo zapamiętywalna dla potencjalnych klientów. Powinniśmy unikać długich ciągów słów. Powinniśmy stawiać na prostotę połączoną z dużą dawką inwencji i pomysłowości. Dobrym przykładem jest nazwa żelków Haribo. Która jest skrótem od nazwiska twórcy tej firmy Hansa Riegela i nazwy miejsca jego urodzenia – byłej stolicy Niemiec Bonn. 

Zmiana nazwy produktu, renaming oraz domena

W obecnych czasach tworząc nazwę firmy nie możemy w żadnym stopniu zapominać o posiadaniu domeny internetowej. Jeśli nasz projekt dotyczy tylko i wyłącznie Polski, to wtedy użyjmy domeny.pl, jeśli z kolei działamy globalnie, to lepszym rozwiązaniem będzie zastosowania skrótu .com. Przejdźmy teraz do popularnego w ostatnich latach renamingu – czyli zmiany nazwy produktu lub firmy.

Czasami zmiana nazwy jest konieczna w rezultacie negatywnych skojarzeń, które zaczyna budzić firma. Przykładem takiego manewru jest AIG, która straciła zaufanie klientów w następstwie kryzysu finansowego. Marka podzieliła się na kilka mniejszych firm, która przyjęły nazwy, które nie niosły za sobą negatywnego bagażu. 


Interesuje Cię usługa stworzenia nazwy firmy lub produktu?

Pamiętaj! Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twojego biznesu skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo
(tel. 606 170 256 / biuro@logarytm.com.pl)

Leave a Reply