Naming jest bardzo ważny. Często nadawanie nazw różnym rzeczom wydaje się o wiele trudniejsze niż można się tego spodziewać i nie dotyczy to jedynie aspektu kreatywności. Właściwa nazwa finalnie zakotwiczy produkt w umysłach Twoich klientów i silnie wpłynie na rozpoznawalność marki. O czym podejmując się tego zadania?
Copywriting

Naming. 5 najważniejszych zasad w nazywaniu produktów

Naming jest bardzo ważny. Często nadawanie nazw różnym rzeczom wydaje się o wiele trudniejsze niż można się tego spodziewać i nie dotyczy to jedynie aspektu kreatywności. Właściwa nazwa finalnie zakotwiczy produkt w umysłach Twoich klientów i silnie wpłynie na rozpoznawalność marki. O czym podejmując się tego zadania?

Dlaczego nazwy produktów są tak ważne?

Nadawanie odpowiednich nazw produktom stanowi bardzo istotny krok w procesie budowania silnej tożsamości całej firmy i jej oferty. Produkty bez nazwy lub definiowane kodem numerycznym są skazane na zapomnienie. Dlatego jeśli chcesz, aby Twój produkt był zauważalny i cechował się silną osobowością w oczach klientów – pamiętaj, aby dobrze go chwytliwie nazwać. Poniżej znajdziesz pomocną listę 5. zasad, którymi warto się kierować przy wyborze nazwy dla produktu.

1. Nazwa powinna być łatwa do zapisania i czytelna

Jeśli nazwa Twojego produktu będzie trudna do wymówienia, ludzie będą mieli problem z jej zapamiętaniem i nie będą go polecać w czasie rozmów, a jeśli zapisanie nazwy będzie sprawiało trudności, bardzo ciężko będzie znaleźć dany produkt w sieci, a nie trzeba przypominać jak ważne jest to dla współczesnego biznesu. Przede wszystkim kieruj się prostotą.

2. Przeanalizuj swoją konkurencję

Bardzo ważnym jest, aby rozpocząć proces nazywania produktu od dokładnej oceny poczynań Twoich konkurentów w swojej dziedzinie Sporządź listę kilku najważniejszych produktów ze swojej niższy i przeanalizuj ich nazwy. Następnie sklasyfikuj je w trzech najważniejszych kategoriach nazewnictwa jest to; opisowość, sugestywność i kreatywność. Sztuką jest tutaj znaleźć lukę między nimi i wypełnić ją tak, aby było to najbardziej odpowiedni dla Twojego produktu.

3. Nie kopiuj!

Niestety, wiele osób nazywając swoje produkty bardzo często zbyt mocno inspiruje się ofertą konkurencji. Często przyczyną tego jest jej rynkowy sukces i chęć posiadania nazwy, która będzie gwarancją zainteresowania klientów. Ale czy chcesz zdefiniować swój produkt jako podróbkę? Bardzo często podobne działania są także odbierania jako brak profesjonalizmu.

4. Nakierowanie na grupę docelową

Nazwa każdego produkty powinna być użyteczna przede wszystkim dla klientów, a nie dla Ciebie. Częstym wyzwaniem i pułapką wydaje się być przedkładania osobistych opinii nad kryteria rynkowe. Najważniejszym czynnikiem, który powinien być brany pod uwagę jest właśnie charakterystyka danej grupy docelowej, do której skierowany jest produkt. Jednak trzeba mieć na uwadze, aby jego nazwa szła w parze z filozofią marki, która go oferuje.

5. Planowane przyszłe produkty

Jeśli w przyszłości wprowadzisz na rynek inne produkty lub masz to w planach, musisz wziąć pod uwagę ten aspekt i myśleć przyszłościowo, szczególnie jeśli Twoje produkty będą wypełniać podobną lub taką samą niszę. Będziesz musiał opracować bardziej złożoną strategię nazewnictwa, która umożliwi Ci stworzenie logicznej i jednorodnej gammy nazw dla Twoich produktów.