Logo to jeden z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej marki. Pełni rolę unikalnego znaku, które symbolizuje jej esencję oraz komunikuje szereg innych istotnych wartości i cech. Z tego powodu tak kluczowe jest to, by było bardzo dobrze dopasowane do charakteru danej firmy. Warto mieć na uwadze fakt, że wraz z biegiem czasu może zmienić się wiele rzeczy, a co za tym idzie, logo, które kiedyś było odpowiednie, jest w stanie stracić na swojej aktualności. To właściwy moment na wprowadzenie zmian i tak też uczynił Nest Bank.
Zauważalna i kompleksowa zmiana wynikająca z nowego charakteru oferty banku
Do tej pory Nest Bank posiadał logo, które nawiązywało zarówno do nazwy przedsiębiorstwa, jak i do głównych założeń prowadzonej przez niego działalności. Słowo nest, czyli gniazdo, znajdowało się w okręgu, który przypominał te tworzone przez ptactwo schronienie. Było to spójne z misją realizowaną przez markę, która promowała się jako koncentrująca się na opiece nad rodzinnymi finansami, znajdująca się blisko ludzi i dostarczająca rozwiązań ułatwiających kontrolowanie domowego budżetu. Kolorystyka obfitująca w brąz i błękit także odnosiła się do gałęzi i nieba. Dziś, gdy bank zmodyfikował swoją strategię biznesową, zainwestował również w nowe logo.
Minimalizm, nowoczesność oraz dynamika, czyli nowe logo Nest Bank
Zaprezentowany projekt w niczym nie przypomina swojego poprzednika. Zniknęły elementy graficzne, a nacisk położono wyłącznie na typografię. Obecny znak marki to napis układający się w jej nazwę wzbogacony o spory wykrzyknik, który stanowi ważny element kompozycji. Font przy pomocy którego go wykonano pozbawiony jest zbędnych zdobień i obfituje w proste, wyraziste linie. Widoczna jest tu przejrzystość, dynamika oraz zdecydowanie. Logo bazuje na tym, co nowoczesne, także w kwestii kolorystyki. Ona również uległa zmianie i została ujednolicona. Wybór padł na jedną barwę, którą jest pastelowy odcień fioletu.
W swoich materiałach promocyjnych bank sięga także po biel, czerń oraz pomarańcz, które tworzą razem przemyślaną i atrakcyjną pod względem estetycznym kompozycję. Ten krok wynika z chęci zaakcentowania największych atutów Nest Banku, czyli zaangażowania, szybkiego odpowiadania na potrzeby najbardziej aktywnych zawodowo oraz energii przeznaczanej na wspieranie osób stojących na czele bardzo małych oraz niewielkich biznesów.
Nowe logo łatwo zapamiętać i wyróżnia się spośród konkurencji. Nie bez znaczenia jest tu fakt, że zdecydowano się na wprowadzenie naprawdę dużych zmian, które w zupełności odmieniły jego wygląd, a nie tylko na drobne poprawki, które mogłyby przejść niezauważone. Marka postanowiła zdecydować się na kompleksowy rebranding i zmienić również to, jak prezentują się placówki, karty płatnicze, broszury, strona internetowa oraz aplikacja mobilna.