TikTok to chińska aplikacja, która powstała w 2016 roku. Początkowo była to usługa do edytowania i udostępniania krótkich filmów z dodaną muzyką. Po szybkim sukcesie w Chinach, aplikacja weszła na rynek międzynarodowy pod nazwą „TikTok”. po przejęciu podobnej aplikacji o nazwie musical.ly, której duże grono użytkowników automatycznie stało się publicznością TikTok.

Krótko i zabawnie
Dzisiaj TikTok jest najszybciej rosnącą platformą społecznościową na świecie, oferującą bardzo prostą logikę publikowania i dystrybucji treści. TT to jednocześnie sieć społecznościowa i hosting wideo. Platforma bardziej skupia się na aspektach społecznościowych, ponieważ publikowane tam filmy są bardzo specyficzne. W przeciwieństwie do YouTube, gdzie pojawia się coraz więcej treści poważnych i edukacyjnych, TikTok skupia się na krótkich, zabawnych filmach.
Historia powstania tej platformy jest nieco skomplikowana. Dzisiejsza aplikacja wyewoluowała z kilku innych: Xigua Video, TopBuzz Video i musical.ly. Pierwsze dwie zostały opracowane przez firmę ByteDance, a trzecia została zakupiona, a jej funkcje zintegrowane z już istniejącym Douyin.

Dzisiaj TikTok, kiedyś A.me
Nie wiadomo, kto jest autorem logo TikTok, ale od momentu jego stworzenia w 2016 roku, prawie nie uległo ono zmianom. Przez lata istnienia platformy, logo, które możemy zobaczyć dzisiaj, jest niemal identyczne z pierwotną wersją.
Pierwsza nazwa słynnej platformy TikTok brzmiała „A.me”. Na nazwę składały się dwie różnego rodzaju czcionki. Widoczna powyżej litera „A” jest prosta i bezszeryfowa. Widoczny zwrot „ME” jest napisany odręcznie. Nad napisem znajdowała się jaskrawo różowa nuta muzyczna o trójwymiarowym kształcie, odzwierciedlając głębię i różnorodność treści na platformie. Logo używano tylko przez trzy miesiące, ponieważ aplikacja została przemianowana na Douyin (抖音) na rynek chiński i na TikTok poza granicami kraju.
Rdzeniem logo TikTok zawsze była „nuta” (symbol „d”). Warto zauważyć, że od czasu wprowadzenia nie przeszła ona znaczących zmian. Kształt nuty symbolizuje pierwotną nazwę usługi, Douyin, którą wciąż używa się na chińskich mediach społecznościowych.

Podpis pod logo
Pod nutę dodano nazwę marki. W pierwotnym logo „Tik” i „Tok” nazwy nie pisano jeszcze razem – tak jak ma to miejsce w tej chwili. Nazwa zawierała przewę pomiędzy dwoma wyrazami. To było najbardziej zauważalne różnice, ale nie jedyne. Same znaki wyglądały bardziej rozmazane, miały mniej wyraźnych kątów. Na przykład na końcach górnych kresek „T” lub „k” w oryginalnym logo.


Potrzebujesz nowego LOGO?
Napisz, zadzwoń lub skorzystaj z chatu.