Końcem 2023 roku Gmina Łodygowice zyskała nowe logo. Gmina jest miejscem dobrze zorganizowanym, które cechuje się współpracą oraz współudziałem społeczności lokalnych, gdzie kształtowana jest silna tożsamość kulturowa, która poprzez swój systematyczny rozwój stwarza możliwości rozwojowe mieszkańcom, dając im poczucie bezpieczeństwa publicznego, ekonomicznego, zdrowotnego oraz socjalnego.
Gmina jest miejscem, gdzie zachowane są walory przyrodnicze, kulturowe oraz krajobrazowe, przy jednoczesnym rozwoju turystki i rekreacji w gminie. G. Łodygowice odpowiedzialnie kształtuje swoją politykę gospodarczą, przestrzenną, a także środowiskową, gdzie skutecznie reaguje się na wszelkie pojawiające się zmiany.
Ocena
- Gminie brakuje nowej i spójnej identyfikacji wizualnej,do zbudowania nowego przekazu potrzebny jest znak graficzny (logo),
- Gmina nie chce, aby logo było kojarzone z szeroko rozumianą Żywiecczyzną w aspekcie jej góralskiej kultury i tradycji,
- Gmina ma problemy z dotarciem ze swoim przekazem do grona nowych inwestorów,
- to co Gmina ma do zakomunikowania, może jawić się w oczach mieszkańców jako przekaz niespójny i pozbawiony nowoczesności,
- młodzież zamieszkująca Gminę potrzebuje nowego, lepszego przekazu, by móc aktywniej uczestniczyć w gminnym życiu.
Rozwiązanie
Dobrym pomysłem jest przedstawienie nowego przekazu graficznego w sposób spójny i kompleksowy.
Niniejsze opracowanie oprócz przedstawienia samych znaków graficznych (logo), w jednym przypadku pokaże rozwiązanie wiążące wszystkie gminne aspekty w całość. Prawdziwe bowiem zmiany zachodzą tylko wtedy, kiedy trafiają, (nawet w ten unikalny graficzny sposób) swoim przekazem do wszystkich odbiorców.
Spójny super przekaz
Logo ma za zadanie ukazać wszystkie kluczowe elementy składajce się na gminną wartość w sposób jednolity. Przekaz, który dzięki temu będzie można w przyszłości budować, ma silne podstawy
rozwojowe, a jego zrozumienie pozostaje proste w odbiorze.
GO! To mobilizacja do:
poznawania (historia),
doświadczania (kultura),
odpoczywania (urlop),
aktywizacji (osoby starsze),
działania (sport),
spożywania (gastronomia),
inwestowania.
NADAL BEZ SWOJEGO LOGO?
Odważ się to zmienić!