Francuski producent samochodów zaprezentował nowe logo Citroën, które nawiązuje do oryginalnego logo z 1919 roku. Wszystko, aby jeszcze intensywniej podkreślić początek „dynamicznej ery” i misję uczynienia samochodów elektrycznych bardziej dostępnymi.
W nowym logo, które zostało stworzone przez zespół projektantów Citroëna i globalną agencję projektową Stellantis Design Studio, powrócił owal, który otacza „deux chevrons” – dwie odwrócone litery V, przypominające wzór jodełki.
Szewrony zostały również odświeżone, aby były grubsze i „bardziej widoczne” niż w oryginale, podczas gdy owal został złagodzony i rozciągnięty.
Według Citroëna, zmiany te są hołdem dla pierwszego logo marki przyjętego przez założyciela André Citroëna, a jednocześnie sprawiają, że jest ono znajome, ale również „nowoczesne i współczesne”.
„Rozpoczynając prawdopodobnie najbardziej ekscytujący rozdział w naszej znakomitej 103-letniej historii, nadszedł właściwy czas, aby Citroën przyjął nowy, nowoczesny wygląd” – powiedział Dyrektor Generalny Citroëna Vincent Cobée.
„Nasza nowa tożsamość jest eleganckim symbolem postępu, ponieważ poruszamy naszych klientów fizycznie i emocjonalnie, zapewniając, że ich całe doświadczenie – w szczególności jazda na prąd – jest bardziej przystępne, komfortowe i przyjemne, niezależnie od ich potrzeb” – dodał Cobée.
Logo, które jest dziesiątym dużym projektem marki, zostanie po raz pierwszy wykorzystane na koncepcyjnym samochodzie rodzinnym Citroëna pod koniec września, a od połowy 2023 roku będzie stosowane we wszystkich modelach Citroëna. Zastępuje ono poprzednie logo firmy z dwoma większymi cieniowanymi szewronami, które po raz ostatni było aktualizowane w 2016 roku.
Chociaż logo jest powrotem do przeszłości, marka twierdzi, że oznacza ono zmianę orientacji na pojazdy elektryczne, takie jak elektryczny pojazd Ami One Concept, zaprojektowany jako alternatywa dla wspólnych rowerów i samochodów.
Nowe, ewolucyjne logo marki i tożsamość korporacyjna Citroëna, w połączeniu z hasłem „Nic nas nie rusza tak jak Citroën”, podkreślają nadchodzącą rewolucję w podejściu marki do przyszłych rozwiązań w zakresie dostępnej mobilności oraz jej zaangażowanie w bezstresową obsługę klienta. Pierwszym fizycznym dowodem na to będzie znaczący koncepcyjny samochód rodzinny, który będzie nosił nową tożsamość i zostanie ujawniony przez Citroëna pod koniec września. Laurent Barria, Dyrektor Marketingu i Komunikacji Citroëna, mówi: „Poprzez nawiązanie do naszych korzeni i nowoczesną reinterpretację naszej tożsamości wysyłamy wszystkim jasny komunikat, że choć pozostajemy wierni naszemu DNA marki, to w Citroënie zachodzą poważne zmiany.
Źródło:
NEW CITROËN BRAND IDENTITY | Citroën | Stellantis
Citroën returns to original logo to create symbol for electric era (dezeen.com)