Założona w 2005 roku, Trivago jest globalną platformą wyszukiwania hoteli i zakwaterowania, która porównuje ceny hoteli z setek stron internetowych. Zołożyło ją trzech przyjaciół z uniwersytetu w Düsseldorfie w Niemczech. Wkrótce była pierwszą wyszukiwarką hoteli w tym kraju i wkrótce rozszerzyła swoją działalność na Włochy, Hiszpanię i Francję.
Od 2013 r. Trivago jest częścią Expedia Group, a od 2016 r. jest spółką notowaną na giełdzie. Obecnie Trivago oferuje dostęp do ponad 5 milionów hoteli i innych rodzajów zakwaterowania w ponad 190 krajach. Dodatkowo oferuje ponad 3,8 miliona jednostek alternatywnego zakwaterowania, takich jak wynajem wakacyjny i apartamenty za pośrednictwem 54 zlokalizowanych platform. Pod koniec ubiegłego roku Trivago wprowadziło nową tożsamość zaprojektowaną przez DesignStudio.


Ewolucja logo Trivago
Od 2007 roku zmiana była powolna i niezbyt ekscytująca, utrzymująca trójkolorowe, małe liternictwo i bezszeryfowe czcionki przez prawie dwie dekady. Stare logo nie było złe, ale nie było też dobre. Miało bardzo ogólny charakter dzięki stonowanym kolorom i podstawowej bezszeryfowej czcionce. Nowe logo trzyma się tej samej formuły. Dodaje do niej trochę kolorystycznego uderzenia i znacznie przyjemniejszej w odbiorze wizualnym czcionce. Logo wykorzystuje różne okrągłe litery w nazwie i przekształca „t” w bardziej unikalny charakter, czyniąc jego dolną część okrągłą, a także pochylając ramię. Nadal nie jest to świetne logo, ale jest lepsze.

Monogram t
Samodzielnie używany monogram, przyjmuje trójkolorowy podział i rozpada się na dwa elementy: znacznik wyboru i uśmiech. Chociaż oba elementy są niezaprzeczalnie obecne, gdy są wskazane, żaden z nich nie jest szczególnie oczywisty na pierwszy rzut oka. Czerwone i żółte elementy, będące dwoma oddzielnymi kolorami, po prostu nie są odczytywane jako jeden element.
Jest to stosunkowo atrakcyjny monogram i, bez wszystkich domniemanych znaczeń, jest to dobra redukcja i tłumaczenie głównego znaku słownego w mniejszej skali.



Maskotka
Jeśli chodzi o maskotki, hotelowy wieszak na drzwi to dość szalony wybór i właściwie podoba mi się jako pomysł. Czyni go to jest bardzo odpowiednim dla Trivago. Każdy chociaż raz w życiu na hotelowe drzwi umieszczał taką zawieszkę. Myślę, że głównym problemem, jaki mam z jego wykonaniem to dlaczego akurat są takie trzy zawieszki? Większość zawieszek na drzwi w hotelach to tylko jeden element.

Krój pisma
Nie jestem pewien jakie jest dokładne znaczenie wizualne lub koncepcyjne kroju pisma „Savvy Grotesk” dla reszty tożsamości. Krój różni się całkowicie od reszty i osobiście patrząc na charekterystycznie stylizowane litery „r,h,a,y,u,p” na myśl przyło mi ich wykorzystanie 🙂 Myślami zawędrowałem jednak w całkiem innym kierunku aniżeli podróże, rezerwacje i hotele. Wylądowałem bardzo daleko od hałaśliwych i zatłoczonych aglomeracji w miejscu, w którym mógłybyć nadawany jakiś program przyrodniczy.



NADAL BEZ SWOJEGO LOGO?
Odważ się to zmienić!