Włosi z nowym herbem! Włoska Federacja Piłkarska zakończyła niedawno proces rebrandingu prezentując swój nowy herb. Nowe logo będzie używane na koszulkach reprezentacji Włoch w piłce nożnej, jak również wszystkich innych drużyn narodowych tego kraju. Herb tym samym dołącza do swojego instytucjonalnego odpowiednika wprowadzonego w zeszłym roku.
Historia Włoskiej Federacji Piłkarskiej
Włoska Federacja Piłki Nożnej (Federazione Italiana Giuoco Calcio), została założona 26 marca 1898 roku w Turynie. To z czasem przyczyniło się do uczynienia z piłki nożnej najważniejszego sportu narodowego.
Historia FIGC jest jednocześnie historią włoskiej piłki nożnej i jej międzynarodowych sukcesów: 4 Puchary Świata (1934 – 1938 – 1982 – 2006), 2 Mistrzostwa Europy (1968 i 2021), 1 złoty i 2 brązowe medale na Igrzyskach Olimpijskich (1936, 1928 i 2004), a także sukcesy młodzieżowych drużyn narodowych i sukcesy włoskich klubów w rozgrywkach FIFA i UEFA.
8 maja 1898 roku, na turyńskim Velodromo Umberto zorganizowano pierwszą edycję Mistrzostw Włoch w Piłce Nożnej, w której wzięły udział cztery drużyny: Fc Torinese, Genoa, Ginnastica Torino, Internazionale Torino; to właśnie Genoa wygrała turniej, zdobywając to, co przejdzie do historii jako pierwsze Scudetto. W kolejnych latach piłka nożna szybko zdobyła sobie zwolenników w całych Włoszech, skupiając wokół siebie duże miasta, od Genui po Rzym, od Turynu po Palermo, od Mediolanu po Neapol. Drużyna narodowa zadebiutowała 15 maja 1910 r. na Arenie w Mediolanie w białej koszulce (Włochy – Francja 6-2); w następnym roku, przeciwko Węgrom, po raz pierwszy pojawiła się niebieska koszulka.
FIGC i adidas prezentują nowe koszulki reprezentacji Włoch
Włoska Federacja Piłkarska zaprezentowała kilka dni temu swoją kolekcję dla włoskich drużyn narodowych, stworzoną specjalnie we współpracy z firmą Adidas. Tym samym popularna marka sportowa staje się oficjalnym partnerem, który będzie ubierał wszystkie włoskie drużyny narodowe (męskie, kobiece, futsal, piłkę plażową i e-sportową). Wzornictwo dużej części kolekcji jest inspirowane marmurem, elementem naturalnym, geograficznym i kulturowym, który reprezentuje Włochy, a wraz z nim wiele zabytków i miejsc kultury tego kraju na przestrzeni wieków.
Nowe zestawy „Domowe”
Zestaw „Home”, to ciemnoniebieska baza z jasnoniebieską fakturą mającą symbolizować marmur. W taki zintegrowany sposób ten ma być widoczny na całej koszulce i spodenkach meczowych. Oprócz ekskluzywnego wzoru, w zestawie „Home” znajdują się inne odniesienia do włoskiej kultury, takie jak detale Tricolore delikatnie umieszczone na ramionach: na każdym z trzech pasków adidas umieszczono elegancką obwódkę, która odtwarza kolory włoskiej flagi. Tricolore znajduje się również po bokach i na lamówce koszulki. Wreszcie, z tyłu kołnierza znajduje się napis „Italia”, całkowicie spersonalizowany, nawiązujący do rzymskich rycin, tego samego podejścia, które zastosowano przy pisaniu nazwisk zawodników i numeracji koszulek. Rękawy i kołnierz są wzbogacone delikatnymi, ale wyrazistymi złotymi detalami, które zdobią zestaw, przypominając o sukcesach Nazionali Azzurre. Nowe logo tarczy drużyny narodowej, które zostało oficjalnie ogłoszone kilka dni temu, oraz logo adidas zostały naniesione termicznie i umieszczone z przodu na środku na wysokości klatki piersiowej.
Nowe zestawy „Wyjazdowe”
Zestaw „Away” jest głęboko inspirowany marmurem. Dominującym kolorem jest „off-white”, z dokładnym odniesieniem do surowca, który charakteryzuje cały zestaw – ozdobiony grafiką z granatowymi i złotymi żyłkami. Zestawy ubrań zostały wykonane z wykorzystaniem najlepszych innowacji firmy Adidas. W szczególności chodzi o materiały, które pozwalają zawodnikom czuć się komfortowo dzięki technologii HEAT.DRY, zoptymalizowanej tak, aby zapewnić zawodnikom maksymalny komfort. Jak zapewnia producent koszulki są wykonane w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu.
Gabriele Gravina, Prezes FIGC, powiedział: „Dzisiaj wkraczamy w nową erę i jesteśmy dumni, że możemy to zrobić z adidasem, który zinterpretował pasję i tradycję koszulki Azzurri w najlepszy i najbardziej nowoczesny sposób. Od 113 lat narodowe drużyny piłkarskie Włoch są symbolem wartości i stylu na całym świecie. Azzurri to dziedzictwo narodowe, które wykracza poza sport, ponieważ przekazuje uczucia, które łączą ludzi w różnym wieku, różnej płci i klas społecznych. Azzurre i Azzurri stanowią silny element tożsamości, który wykorzystamy w pełni dzięki temu nowemu partnerstwu”.
Bjørn Gulden, Dyrektor Generalny Adidas, powiedział: „Włochy to jedna z najbardziej znanych i utytułowanych drużyn narodowych w historii piłki nożnej. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy oficjalnie powitać Włoską Federację Piłki Nożnej i wszystkie jej drużyny w rodzinie Adidas. Cieszymy się na rozpoczęcie tej udanej współpracy. Jednocześnie jesteśmy niesamowicie podekscytowani, że wreszcie możemy podzielić się ze światem naszą fantastyczną gamą produktów, w tym wspaniałymi uniformami „Home” i „Away”. Są kwintesencją włoskiej elegancji i stylu, a jednocześnie pozostają wierne ikonicznemu dziedzictwu Azzurri”.
Źródło:
www.figc.it