Nowe logo Kia sprawia, że każdego dnia setki osób błędnie wpisuje w Google nazwę marki.
W zeszłym roku Kia zdecydowała, że zamierza wprowadzić markę w XXI wiek. I dokładnie to zrobiła, zmieniając swoje logo na coś bardziej nowoczesnego – stare okrągłe logo odeszło do lamusa, a pojawiło się nowe. Jest tylko jeden problem: ludzie nie potrafią go odczytać na samochodzie…
Wiem co myślisz – że niemożliwym jest, aby ludzie byli aż tak zdezorientowani. Ale drogi czytelniku według statystyk trendów w wyszukiwarkach okazuje się, że około 30 000 osób w USA aktywnie próbuje dowiedzieć się, czym właściwie jest „samochód KN”… każdego miesiąca 🙂

KN logo?
Na tę ciekawą statystykę zwrócił pierwotnie uwagę Ashwinn Krishnaswamy na Twitterze. Ashwinn zauważył, że dane wyszukiwania na ahrefs pokazały ogromny wzrost liczby osób szukających „samochodu KN” około marca 2021 roku, co było zaledwie kilka miesięcy po tym, jak wiadomość o nowym logo Kia poszła w świat. Tak się składa, że w tym samym czasie do sprzedaży trafiła przerobiona Kia Stinger (super szybki samochód polskiej „drogówki”) co oznacza, że ludzie zaczęli widzieć na drogach Kia z nowym logo, nie wiedząc, czym tak naprawdę są.

Liczby
W przypadku, gdy to nie wystarczyło, aby udowodnić fakt, Google Trends pokazuje również podobny czasowy wzrost wyszukiwań dla tego samego terminu.
Chcę tylko podkreślić, jak wiele 30,000 to jest osób! To 360 000 osób rocznie, 986 osób dziennie, 41 osób na godzinę lub jedna osoba co drugą minutę próbująca dowiedzieć się, czym do cholery jest samochód marki KN 🙂

Wyszukiwarki wiedzą
Jest jednak pewien plus. Bogowie wyszukiwarek najwyraźniej przyjęli błędną pisownię, ponieważ jeśli wygooglujesz „KN Car”, pierwszym wynikiem będzie Kia. W rzeczywistości, można argumentować, że Kia wiedziała dokładnie, co robi i przyjęła projekt logo, aby wykorzystać marketing poprzez błędne słowa kluczowe. Nie tylko marka zmieniła wygląd swoich pojazdów na tyle, że ludzie nie rozpoznają Kia z całkowicie fikcyjnej marki samochodowej.
Im więcej o tym myślę, tym bardziej jestem przekonany, że jest to genialna strategia marketingowa i nie zdziwię się, jeśli pewnego dnia zmiana logo Kia z 2021 roku zostanie wykorzystana jako przykład w jakimś podręczniku.
W końcu co się dziwimy – hasłem KIA było – „The Power to Surprise”
Źródło:
www.thedrive.com