Adobe ogłosiło, że przejmuje Figmę, popularną platformę projektową, za około 20 miliardów dolarów w gotówce i akcjach.
Po tym jak w czwartek pojawiły się plotki o potencjalnym przejęciu, Adobe oficjalnie poinformowało o tym w komunikacie prasowym. To duża wiadomość w świecie projektowania i rozwoju, zwłaszcza że Figma w ostatnich latach mocno konkurowała z produktami XD firmy Adobe.
„Razem, Adobe i Figma na nowo wyobrażą sobie przyszłość kreatywności i produktywności, przyspieszą kreatywność w sieci, przyspieszą projektowanie produktów i zainspirują globalne społeczności twórców, projektantów i deweloperów” – twierdzi Adobe. „Połączona firma będzie miała ogromne, szybko rosnące możliwości rynkowe i zdolności do napędzania znacznej wartości dla klientów, akcjonariuszy i branży”.
Figma została po raz pierwszy założona 10 lat temu przez Dylana Fielda i Evana Wallace’a, a platforma do projektowania opartego na współpracy stała się w ostatnich latach kluczowa dla wielu firm. Tysiące projektantów i programistów w Microsofcie polega na Figmie każdego dnia przy tworzeniu Office, Windows i innych. Jest ona tak często używana w Microsofcie, że testuje relacje firmy z Adobe, bliskie partnerstwo, które teraz tylko się zacieśni.
Figma jest wszystkim o sieci, co jest czymś, co Adobe i inni rywale walczyli, aby konkurować. Adobe planuje teraz połączyć swoją własną społeczność z Figmą i prawdopodobnie będzie to oznaczało dołączenie produktów i usług Figmy do Adobe Creative Suite w pewnym momencie w przyszłości.
Do tego czasu Figma pozostanie na razie nietknięta. „Planujemy kontynuować prowadzenie Figmy w sposób, w jaki zawsze prowadziliśmy Figmę – kontynuując robienie tego, co uważamy za najlepsze dla naszej społeczności, naszej kultury i naszego biznesu” – wyjaśnia Dylan Field, współzałożyciel i dyrektor generalny Figmy. „Firma Adobe jest głęboko zaangażowana w utrzymanie autonomicznego działania Figmy”. Field będzie nadal pełnił funkcję dyrektora generalnego i będzie podlegał prezesowi Adobe Davidowi Wadhwani.
Figma chce również wykorzystać doświadczenie Adobe w zakresie 3D, wideo, wektorów, obrazowania i czcionek, aby znacznie usprawnić projektowanie produktów w sieci. Field twierdzi, że połączona firma będzie budować „nowe narzędzia i przestrzenie, aby umożliwić klientom szybsze i łatwiejsze projektowanie produktów”.
– –
Żródło:
A New Collaboration with Adobe (figma.com)
Adobe – Adobe to Acquire Figma