Kolejna część kultowej gry owiana złą sławą jeszcze przed wydaniem? Street Fighter 6 jest to gra, o której słyszał chyba każdy zainteresowany tematem bijatyk. Jednak mimo tak bardzo dużej sławy gry na pewno nie jest to najlepszy czas dla jej producentów. Jest to spowodowane faktem, że większość ludzi bardziej niż samą produkcją zainteresowali się jej logiem. Jeśli zagłębicie się w ten temat trochę bardziej, zauważycie, iż twórcy postanowili ewidentne zaoszczędzić na produkcji. Szkoda tylko, że dotknęło to tego, co tak naprawdę powinno być jej wizytówką.
Czy Street Fighter 6 podjęło słuszną decyzję?
W internecie ostatnimi czasy wrze o nowej części bardzo znanej serii gier Street Fighter. Jest to spowodowane opublikowaniem przez firmę teasera, który zakończył się symbolem nowej produkcji. Logo jest stworzone na kształt heksagonu, w środku którego widnieją litery „SF”, w prawym dolnym rogu zaś zauważymy liczbę sześć.
Okazuje się, że jak zauważył dyrektor kreatywny Ars Technica znaczne podobieństwo do grafiki, którą bez problemu można zakupić w znanym wszystkim sklepie Adobe Stock Image za niecałe 80 dolarów, jest wręcz rażące (jest to ok. 355 zł).
Nie trzeba być ekspertem, aby zauważyć, jak małe zmiany zostały wprowadzone w bazowy projekt. Cieńsza linia heksagonu, wstawienie w rogu szóstki (oznaczającej numer części gry), zmiana kąta ustawienia linii w literce F, a także „zaokrąglenie kilku rogów” nie było aż tak trudne ze względu na to, iż po zakupie sklep Adobe udostępnia nam grafikę jako plik w formacie AI/EPS. Dzięki temu dokonanie jakichkolwiek modyfikacji staje się banalnie proste.
Do tej pory seria gier Street Fighter miała wielkie kolorowe logo, które rzucało się w oczy na kilometr, teraz jednak ewidentnie poszli z duchem czasu i postanowili postawić na prostotę. Szkoda tylko, że nie byli na tyle kreatywni, aby wizytówka ich nowej części gry została zaprojektowana przez nich.
Czy sytuację da się jeszcze uratować?
Na ratunek firmie przyszedł „xcoolee”, który jako twórca grafiki zaoferował firmie Campcom sprzedaż wyłącznych praw do tworzenia pod logiem stworzonej przez siebie ilustracji. Na chwilę obecną nie wiadomo, jakie kroki poczynią twórcy, warto jednak pamiętać, że dopóki nie zdecydują się na zakup, pozostaje ona do dyspozycji wszystkich osób, które mają dostęp do sklepu Adobe Stock Image.
Wiele jednak wskazuje na to, że logo gry zostanie zmienione. Campcon jako firma, która od 1979 prężnie działa na rynku gier komputerowych powinni sobie zdawać sprawę z tego, jak istoty w aktualnych czasach jest design symbolu promującego. Tym bardziej, że do czasu wydania gry to on wpływa na zainteresowanie oraz chęć zagłębiana informacji na temat kolejnej produkcji firmy.