Jak powstało nowe logo Windows 11? Kto z nas nie kojarzy większości kultowych tapet pulpitu Windowsa? Każda kolejna edycja tego systemu operacyjnego wniosła ze sobą powiew świeżości w warstwie graficznej. Chociaż wciąż pracuję z ulubionym Windows 7, to aktualne wersje Windowsa skutecznie przyciągają moją uwagę nowoczesną i przyjemną dla oka grafiką.
Windows 11 a Windows 10 – wygląd i różnice
Nowy Windows 11 zdecydowanie różni się wyglądem od swojego poprzednika. Niby wszystko jest znajome, ale zarazem doświadczamy czegoś nowego. Język designu obowiązujący w nowej edycji niezmiennie nosi nazwę Fluent Design. Jednak w Windows 11 widzimy go w pełnej odsłonie, bez zbędnych inspiracji dawnymi czasami Windows 8. Ta zmiana jest wyraźnie widoczna w każdym zakamarku nowego systemu. Oczywiście na pierwszy rzut oka naszą uwagę przyciągają podstawowe elementy, czyli kultowe już logo oraz tapeta pulpitu. Nieco więcej o procesie powstawania znaków rozpoznawczych Windows 11 mówią projektanci z Microsoft.
Proces twórczy i inspiracje
Tło pulpitu o wdzięcznej nazwie Bloom, czyli z angielskiego Rozkwit faktycznie przywodzi na myśl rozkwitający kwiat. Dla Microsoftu to symbol nowej ery. Jako wyznaczniki nowego początku projektanci podają intuicyjną nawigację, większą ilość aplikacji, łatwą organizację oraz zdecydowanie więcej możliwości bycia kreatywnym i produktywnym. Athima Chansanchai z Microsoft opisała interfejs użytkownika jako kompletnie przeobrażony oraz uproszczony. Jednocześnie mimo wszystkich zmian nowa odsłona Windowsa pozostaje jakby znajoma i intuicyjna.
Aby stworzyć domyślne tło pulpitu, projektanci wykorzystali jedną wyrenderowaną klatkę z animacji rozkwitu. Początkowe eksperymenty w przestrzeni 2D zaowocowały powstaniem animacji 3D, którą mogliśmy zobaczyć w materiałach promujących Windows 11.
Christina Koehn, Creative Director dla Windows 11 zaznacza, że głównym założeniem Bloom jest wyjście poza ramy statycznego obiektu. Najważniejszy jest ruch.
Jak powstało nowe logo Windows 11?
Główną koncepcją projektantów było zbliżenie Microsoft i Windows. Postanowili więc logo Microsoft pokolorować na niebiesko, ponieważ kolor ten jest najczęściej kojarzony z Windowsem. W efekcie pierwszy raz od 1985 roku logo Windows jest zupełnie płaskie. Brak tu charakterystycznej perspektywy i pofalowania.
Unikatowe logo to must have
Dlaczego wszystkie znane marki kładą tak duży nacisk na oprawę graficzną swoich produktów? Profesjonalne logo oraz pomysłowa szata graficzna to nie tylko funkcjonalność czy estetyczny wygląd. To przede wszystkim nośniki informacji na temat marki, jej oferty oraz charakteru. Poprzez te narzędzia graficzne klient może w prosty sposób uzyskać kluczowe informacje na temat firmy i jej wartości. Dzięki charakterystycznemu logo odbiorca od razu wie, czego może się spodziewać po produktach danej marki.
Współpraca
Jeśli jesteś zainteresowany(a) usługą tworzenia logo to zapraszamy Cię do kontaktu.
Tel. +48 606 170 256 • biuro@logarytm.com.pl
Agencja Brandingowa Logarytm | Facebook