Logo pozwala na zidentyfikowanie wizualne. Każda znana marka posiada swój identyfikujący symbol, który powinien być stworzony raz, ale z namysłem. Pozwala to na rozpoznanie przedsiębiorstwa przez klientów. Ma również na celu odróżnienie od konkurencji i ich produktów. W trakcie funkcjonowania firmy nie dokonuje się dużych zmian w tym obrębie. Logo stosowane będzie w reklamach, ulotkach oraz na samych produktach, dlatego istotne jest zadbanie o wszystkie detale. Ma ono na celu wywołanie pozytywnych skojarzeń i emocji.
Jak logo wpływa na postrzeganie marki?
Logo powinno kojarzyć się w sposób pozytywny. Prawidłowo wykonane, zawiera w sobie informacje na temat danego przedsiębiorstwa. Zastosowanie odpowiednich kolorów, kształtów oraz dynamiki, powinno odzwierciedlać to, co firma zamierza oferować swoim klientom. Logo powinno być wykonane w sposób prosty, bez zbędnych ozdobników, aby było odpowiednio czytelne i łatwe do zapamiętania. Ważnym aspektem jest zachowanie spójności, tak aby konsument mógł w sposób prawidłowy zidentyfikować przedsiębiorstwo, z jakim ma do czynienia.
O wiele łatwiej zapamiętać firmę, która oferuje spójną całość. Jeżeli logo zostanie stworzone w sposób chaotyczny, odbiegający od wizji i misji danej marki, prawdopodobieństwo, iż klient nie skorzysta ponownie z jego usług, znacznie wzrasta. Należy pamiętać, że w momencie, kiedy przedsiębiorstwo stworzy swoje imperium, będzie cechowało się pochlebnymi opiniami, a coraz większa grupa osób zacznie rozpoznawać, daną markę nie można dokonywać radykalnych zmian w obrębie logo.
Delikatne, odświeżenie nie powinno zaszkodzić, jednakże duża zmiana znaku graficznego, może spowodować chaos. Klienci nie będą przekonani, czy to ta sama marka, co przedtem co może pomniejszyć grono osób korzystających z usług przedsiębiorstwa.
Dlaczego Apple, wprowadza większe logo na nowych iPadzie Pro?
Producenci Apple od pewnego czasu spekulują na temat powiększenia logo na nowych IPadach Pro. To działanie nie ma na celu przyciągnięcia jeszcze większej uwagi miłośników jabłka, znajdującego się na urządzeniach produkowanych przez przedsiębiorstwo. Od pewnego czasu w nowych produktach stosowane są szklane tyły. Jednakże przy większych rozmiarowo sprzętach, takich jak iPady, mogłoby to znaczenie zniechęcić do zakupu.
Obudowana wykonana z tego surowca jest mniej odporna, ponieważ łatwiej ją zbić, zwłaszcza przy takich gabarytach. Celem Apple jest umożliwienie bezprzewodowego ładowania IPada, poprzez logo firmy wykonane ze szkła, natomiast obudowa miałaby pozostać aluminiowa. Sam pomysł jest interesujący. Powiększenie symbolu jabłka na plecach urządzenia powinno dać lepsze efekty podczas ładowania bezprzewodowego, natomiast aluminiowa obudowana wykonana ze 100% recyklingu, da użytkownikowi większy komfort i zapewni bezpieczeństwo.