Skip to main content

Strona internetowa to wizytówka firmy. Witryna może świadczyć o profesjonalizmie i jakości usług. Jednocześnie często jest głównym czynnikiem przy wyborze danego produktu czy usługi, a jakiekolwiek kłopoty ze stroną mogą zniechęcić do współpracy na rzecz konkurencji. Odświeżenie strony WWW staje się coraz popularniejsze.

Odświeżenie strony WWW. Na co wpływa jakość strony internetowej?

Nawet najlepsza treść strony nie będzie spełniała swoich funkcji, bez odpowiedniej szaty graficznej i elementów pobocznych. Prawdopodobnie nie czytalibyście tej strony, gdyby wyświetlała się w zmyślnym i małym kroju liter, bez śródtytułów czy akapitów. Jakość strony internetowej pozwala więc uwypuklić najlepsze cechy produktów, usług, a w skrajnych przypadkach przykryć ich mankamenty.

Uważa się, że strona internetowa pozwala zwiększyć wielkość sprzedaży, wykreować odpowiedni wizerunek przedsiębiorstwa czy zwiększyć częstotliwość wracania na stronę. Strona przyjazna użytkownikowi może zwiększyć czas spędzania na stronie.

Zmiany w stronach WWW

Samo istnienie strony internetowej nie jest wystarczające. Często brakuje jej istotnych informacji, których klient poszukuje. Jest to bardzo istotne w okresach dużej zmienności przedsiębiorstw (od informacji czy przedsiębiorstwo działa w niezmienionym zakresie, po godziny otwarcia i numery telefonów do odpowiednich działów, pracowników). 

Uważa się również, że nieodzownym elementem jakości strony jest szata graficzna i logo, logotyp. Odpowiednia identyfikacja graficzna czy dobrze ułożona treść pozwala osiągnąć często lepsze wyniki odwiedzin. Zazwyczaj odwiedziny są wprost proporcjonalne do wyników sprzedaży, finansowych, ale wciąż zazwyczaj konkuruje się jakością produktu, usług.

Odświeżenie strony WWW staje się coraz popularniejsze. Ostatnie zmiany wprowadzone przez tzw. dyrektywę ciasteczkową, wymagają podania informacji o sposobie przetwarzania plików cookie. Zazwyczaj strony przetwarzają takie dane (w celach analitycznych), więc konieczna jest odpowiednia informacja. Wskazuje się, że w większości stron sposób wyświetlania tej informacji jest niezrozumiały lub zbyt nachalny (np. nie pozwala na przeglądania strony bez akceptacji).

Niemniej strona powinna też odpowiadać grupie docelowej. Znamiennym przykładem może być prostota strony i większe litery w usługach skierowanych do osób starszych czy o gorszym wzroku. Jednak niuanse są tak duże, że niezbędna okazuje się analityka strony, zwłaszcza w kontekście odrzuceń witryny.

Sekret też tkwi w środku – odświeżanie kodu stron

Dalej ważny okazuje się również odpowiedni kod strony. Na pewno musi być zapewnione bezpieczeństwo (klientów, ale też strony przed atakami). Istnieją odpowiednie sposoby szyfrowania i chronienia się przed atakami (np. weryfikacja wejść), które przy dużej konkurencji oraz skali działalności muszą zostać wdrożone.

Okazuje się również, że odpowiedni specjaliści są w stanie usunąć niewielką część kodu, która nie odpowiadała za żadne istotne procesy. Dzięki temu strona może ładować się znacznie szybciej. Odświeżenie strony WWW powinno również uwzględniać użytkowników na smartfonach z różnymi systemami operacyjnymi.

Leave a Reply