Wiosna to dobry czas na odświeżenie nie tylko w szafie, ale także i w firmie. Właśnie dlatego także i Instagram zdecydować się na kilka małych zmian. Rebranding bowiem jest dobrą praktyką wykorzystywaną przez niejedną firmę.
Dlaczego Instagram zmienia logo?
Instagram skupiał się przy tym na trzech celach:
- Chciał sprawić, że logo stanie się bardziej rozświetlone, dlatego konieczne było zastosowanie większej głębi kolorów. Taki gradient sprawia, że obrazek staje się bardziej wyrazisty, a przestaje być płaski, jednowymiarowy.
- Konieczne było także zastosowanie nowego, niestandardowego kroju pisma. Przy tym stawiano na inspiracje związane z założeniami projektowymi Instagrama. Ponadto krój miał zostać dostosowany do wielu alfabetów.
- Stworzono modułowy branding systemu.
Jak wygląda nowe logo Instagrama?
Trzeba przyznać, że nowe logo Instagrama nie posiada jakichś zauważalnych zmian. Można powiedzieć, że została jedynie lekko odświeżona, dzięki czemu kolory stały się bardziej wyraziste, żywe. Jednak użytkownicy na pierwszy rzut oka mogą nie dostrzec nawet tej zmiany.
Nowy gradient, który został wykorzystany w aplikacji Instagram, został zaprojektowany przez projektanta Rose’a Pilkingtona. Wykorzystano przy tym dosyć nowoczesny system modelingu 3D, co właśnie pozwoli uzyskać taki efekt odświeżenia logo.
Nowy krój pisma Instagram Sans
Do stworzenia nowego kroju pisma wykorzystano inspirację związaną z logo oraz wordmarkiem portalu. Dzięki wykorzystaniu takiego pomysłu powstało pismo, które tworzy zaokrąglenia i pętelki w niektórych literach. Łączy się tutaj także krój bezszeryfowy z fontami typu script, co pozwoliło na uzyskanie ciekawego wyglądu pisma.
Współpraca z ekspertami językowymi sprawiła, że nowy font Instagram Sans jest dostosowany do wielu języków, a tym także do japońskiego, tajskiego czy arabskiego. Chodziło bowiem o to, by stworzyć na tyle uniwersalne pismo, by dało się go swobodnie używać w aplikacjach, marketingu, reklamie, ale także niezależnie od kraju, w którym będzie używany.
Dlaczego logo firmy ma takie znaczenie?
Przede wszystkim logo spełnia cztery cechy:
- Pozwala kreować wizerunek firmy – powinno być tak stworzone, by klient z łatwością je zapamiętał i kojarzył je pozytywnie.
- Dba o to, by przyciągnąć uwagę klientów – jeśli zostaną nim oznaczone produkty, klient łatwiej będzie je znajdował pośród setek innych na rynku.
- Pomaga w zdobywaniu lojalności klientów – dodatkowo dba także o zaangażowanie klientów. Dlatego tak istotne jest wykorzystywanie jednolitej kolorystyki w marketingu.
- Jest świetny narzędziem do prowadzenia marketingu i reklamy – można go używać nie tylko na stronie, ale tez wizytówkach, ulotkach itp. Dzięki temu bardziej zapada w pamięć.
- Dzięki niemu firma może być bardziej traktowana jako profesjonalna – pod warunkiem, że logo będzie odpowiednio stworzone.