Stare polskie przysłowie mówi, że „Kto smaruje ten jedzie.” Z której strony by nie spojrzeć – to prawda! Wymiar smarowania w naszych rodzimych warunkach różny być może. W artykule skupię się na tej jakże oczywistej technicznej wartości – zmniejszeniu temperatury pocieranych o siebie struktur.
Nieco historii firmy Castrol
Firma Castrol została założona przez Charlesa „Cheers” Wakefielda pod nazwą „CC Wakefield & Company”. W 1899 roku Charles porzucił swoją dotychczasową pracę (Vacuum Oil) i rozpoczął nową działalność. Charles sprzedawał smary do pociągów i maszyn ciężkich. Na początku nowego wieku Wakefield osobiście zainteresował się dwoma nowymi silnikami – samochodowym i samolotowym. W niedługim czasie firma zaczęła opracowywać środki smarujące do tychże silników. Ówczesne jednostki potrzebowały olejów, które niewiele różnią się od tych spotykanych dzisiaj. Z jednej strony miały być wystarczająco płynne, aby pracować na zimno przy rozruchu, a z drugiej strony wystarczająco gęste, aby utrzymać pracę w bardzo wysokich temperaturach. Naukowcy z Wakefield odkryli, że dodanie pewnej ilości oleju rycynowego oraz oleju roślinnego produkowanego z ziaren rącznika, załatwiło sprawę. Nowy produkt nazwali „Castrol”. W 1919 roku John Alcock i Arthur Brown wybrali Castrol do smarowania silnika podczas pierwszego lotu transatlantyckiego.
CC Wakefield, który pomógł w stworzeniu nowego rodzaju oleju silnikowego, skupił swoją uwagę na promocji produktu poprzez branding. Nazwa Castrol pojawiła się na wszystkich banerach i flagach podczas zawodów lotniczych, wyścigów samochodowych i prób bicia rekordu prędkości. Do 1960 roku nazwa oleju silnikowego przyćmiła nazwę założyciela firmy. Wakefield stał się kimś więcej niż tylko człowiekiem. „CC Wakefield& Company” przekształciła się w Castrol Ltd. Firma swój sukces zawdzięcza oryginalnej filozofii Charlesa Wakefielda. To ciekawe, bowiem podczas opracowywania nowych olejów Castrol korzystał z pomocy i uwag swoich klientów. C. Wakefield był dalekowzroczny i dostrzegał, że współpraca na tej linii jest najlepszym sposobem na osiągnięcie sukcesu dla obu stron. To uzasadnienie jest tak samo aktualne dzisiaj, jak wtedy.
Castrol prezentuje nową odświeżoną markę
Castrol, światowy lider w dziedzinie środków smarnych (grupa BP) zaprezentował swoją odświeżoną markę, w tym zaktualizowany wygląd i styl. Rebranding marki ma na celu lepsze odzwierciedlenie jej pozycji na rynku. Castrol bada możliwości dostarczania rozwiązań i usług, które uzupełnią jego podstawową działalność w zakresie środków smarnych. Na przykład, firma posiada już gamę zaawansowanych płynów do pojazdów elektrycznych. Mowa o płynach przekładniowych do „elektryków”, płynach termicznych i smarów. Castrol ON ogłosił plany zainwestowania około 60 milionów dolarów w nowe, nowoczesne centrum testowania akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV). Chodzi o płyn do chłodzenia zanurzeniowego. ON Castrol, stosowany w centrach danych, został w pełni zatwierdzony przez firmę Submer do stosowania w całym portfolio produktów.
Odświeżona tożsamość marki jest wynikiem kompleksowego procesu strategii. Obejmowała ona szeroko zakrojone badania, analizy, wkład interesariuszy, klientów i ekspertów branżowych. Nowe logo Castrol charakteryzuje się bardziej nowoczesnym, dynamicznym i żywym wyglądem. Nacisk został położony na podstawowe atuty i wyróżniki, którymi marka pragnie identyfikować się w swojej ofercie.
Nowe logo Castrol
Wszystkie linie na zielonym, czerwonym i białym emblemacie są teraz jednolite, co sprawia, że obraz jest bardziej intensywny i jasny. Jeśli chodzi o zastosowaną w napisie czcionkę, to zastosowana została bezszeryfowa wersja z pełno kształtnymi znakami równoważącymi okrągłość sygnetu.
„Jesteśmy podekscytowani, że możemy wprowadzić na rynek naszą odświeżoną markę, która stanowi ekscytujący rozdział dla naszej firmy” – powiedziała Nicola Buck, szefowa marketingu Castrol. „Nasza odświeżona tożsamość marki odzwierciedla nasze zaangażowanie w inwestowanie w przyszłość i tworzenie nowych możliwości wzrostu i sukcesu”.
„Świat mobilności i przemysłu stoi w obliczu szybszych niż kiedykolwiek zmian, ponieważ świat się przekształca i dąży do osiągnięcia poziomu zero netto, a klienci chcą bardziej zrównoważonych rozwiązań. Zmiana jest niezbędna, aby Castrol mógł się rozwijać. Sygnalizujemy światu, że jesteśmy przygotowani na przyszłość.” Wierzę, że odświeżenie globalnie rozpoznawalnej marki nie polega tylko na zmianie jej wyglądu czy przekazu” – dodaje Michelle Jou, CEO Castrol.
„Chodzi o ożywienie jej istoty i znaczenia w dzisiejszym świecie. Musimy słuchać naszych klientów, zrozumieć ich zmieniające się potrzeby i aspiracje oraz wykorzystać nasze mocne strony, aby być marką, która ich inspiruje. Odświeżenie marki nie powinno być tylko zabiegiem kosmetycznym; moim zdaniem jest to strategiczny imperatyw, który napędza wzrost, zróżnicowanie i długoterminowy sukces.”
Odświeżenie marki obejmuje również nową tożsamość dźwiękową. Została ona opracowana tak, aby wzmocnić odświeżony wygląd i odczucia wizualne. Muzyka stała się ostatnio elementem jeszcze silniej wiążącym z marką. Nowa tożsamość dźwiękowa Castrol jest mocnym, przyszłym atutem marki, który zwiększy jej świadomość i zapamiętywalność. Castrol wierzy, że te zmiany zapewnią bardziej angażujące, zapadające w pamięć i skuteczne doświadczenie marki dla naszych odbiorców.
Przy tworzeniu odświeżonej tożsamości marki Castrol współpracowały – Landor & Fitch oraz MassiveMusic.
Źródło:
castrol.com