Pomysł na dobry logotyp firmowy. Bardzo często zdarza się, że klienci przychodzą do nas z gotowym pomysłem na logotyp firmowy. Proszą jedynie o to, by ich projekt ubrać w szatę graficzną. Niekiedy jednak czują się rozczarowani, gdy próbujemy odwieźć ich od danego pomysłu. Jeśli i Ty oczyma wyobraźni widzisz już takie logo, ale nie masz pewności, czy graficy uznają je za możliwe do realizacji, to przeczytaj poniższy tekst. Tekst, o tym, po czym poznać idealny logotyp.
Logo firmowe
Niewątpliwie, logo firmowe to najbardziej kluczowy ze wszystkich element identyfikacji graficznej przedsiębiorstwa lub urzędu. Zlecając jego zaprojektowanie należy liczyć się z tym, że będzie umieszczany w przeróżnych miejscach i na najróżniejszych produktach. Najważniejsze: internetowe katalogi firm, długopisy, foldery, standy, papier (ulotki, wizytówki, plakaty, prasa), kubki, koszulki, strona www, samochody, opakowania, reklama telewizyjna, nalepki… Reasumując, tak wielkie bogactwo form sprawia, że dobre logo ma doskonale wyglądać w każdej rozdzielczości.
Doskonale wyglądający logotyp, to dobry logotyp
Niewątpliwie, logo musi być tak samo czytelne na ścianie wieżowca i na obudowie od pendrive’a. Każdy element oczywiście musi wyglądać identycznie. To samo dotyczy kolorów, wersje barwne i czarno-białe nie mogą się drastycznie różnić. Zdarza nam się niekiedy oglądać doskonale wyglądające logo w kolorze, które po wydrukowania na fakturze w wersji biało-czarnej jest niemożliwe do odcyfrowania. Lub też logo, które mają wiele elementów, dobrze wyglądających w powiększeniu, lecz gdy logotyp trzeba nanieść na przedmiot w małej rozdzielczości, to wygląda jedynie jak barwna plama. Z pewnością można o nich powiedzieć jedynie tyle, że zostały źle zaprojektowane i wymagają poprawek.
Oczywiście, Twoja wizja musi być uwzględniona. Bez wątpienia, nasza Agencja zawsze słucha. Czasami jednak wystarczy drobna modyfikacja Twojego pomysłu, by dobry logotyp zyskał na jakości. Jego utylitarność to aspekt, o którym często się zapomina w ferworze otwierania działalności lub rozwijania przedsiębiorstwa.
Niewątpliwie, ważniejsze wydają się względy estetyczne i odczucia względem danego znaku graficznego. Problem pojawia się gdy, jak wspomnieliśmy wyżej, okazuje się, że po zastosowaniu w druku logotyp nie prezentuje się już tak dobrze jak na ekranie monitora w momencie odbioru projektu.
Dobry logotyp
Czasami pomysł na logo jest nieadekwatny ze względu na brak dopasowania z firmą, którą ma reprezentować. Dobry logotyp musi nieść ze sobą przekaz, pasować do typu branży. Czy wyobrażasz sobie kancelarię prawniczą, mającą w logo różowego motylka?
Czasami jednak nietrafiony pomysł może być subtelniejszego kalibru. Dopiero obiektywna ocena kogoś z zewnątrz przywraca nam chłodny osąd. Projekt z pozoru dobry może nie trafiać w gusta docelowych klientów. Pracownicy wspomnianej powyżej kancelarii mogą uważać, że motylek będzie kojarzył się z lekkością, z jaką wygrywają sprawy i rozwiązują kłopoty klientów.
Pytanie tylko, czy osoby, chcące skorzystać z ich usług, będą myśleć podobnie? Motylek może im się skojarzyć z niepewnością („skakanie z kwiatka na kwiatek”) lub zawężeniem oferty (np. tylko sprawy rozwodowe). Niewątpliwie może też być odbierany negatywnie, jako dowód na brak odpowiedzialności.
Dlatego w każdej z naszych ofert projektujemy logotypy zawsze wedle tych samych zasad. Współpracujemy z Tobą, by osiągnąć maksymalnie pozytywny efekt. Nasze logotypy łatwo dopasowują się do różnych formatów i dobrze wyglądają na każdym nośniku. Łączymy ich użyteczność z elegancją, by reprezentowały Twoją firmę jak najlepiej.
Klient: Sklep z artykułami imprezowymi – PartyShow.pl (https://www.partyshow.pl/)
Zakres prac: Projekt logo / projekt banera/plakatu
Zainteresował Cię temat dobrego logotypu?
Pamiętaj! Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twojego biznesu skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo (tel. 606 170 256 / biuro@logarytm.com.pl)